Η Caterina Angela Pierozzi ήταν μια σπουδαία καλλιτέχνης, αναγνωρισμένη εν ζωή -κάτι σπάνιο για την εποχή της, το 17ο αιώνα- και μια από τις δύο γυναίκες που έγιναν δεκτές στην Ακαδημία Σχεδίου της Φλορεντίας.
Παρόλα αυτά κανένα έργο της Pierozzi δεν είχε διασωθεί, με συνέπεια να γνωρίζουμε γι αυτήν, αλλά όχι το πολύ σπουδαίο έργο της. Γι αυτό και ο πίνακας-μινιατούρα που ήρθε στο φως, ο μοναδικός της που έχουμε δει, είναι τόσο σημαντικός.
Τον περασμένο Μάρτιο, η λονδρέζικη γκαλερί Colnaghi ανακοίνωσε έκθεση στην οποία θα παρουσιάζονταν νεκρές φύσεις από γυναίκες ζωγράφους. Κατά την προετοιμασία της έκθεσης «Forbidden Fruit: Female Still Life», ήρθε στο φως ένας πίνακας που πλέον είναι ο «σταρ» της έκθεσης.
«Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου», έργο του 1677 της Caterina Angela Pierozzi, μέσα σε χρυσή κορνίζα στην οποία αποτυπώνεται η χρονολογία, το όνομα της ζωγράφου και της γενέτειράς της, απεικονίζει μπούστο του Αρχαγγέλου Γαβριήλ και της Παρθένου Μαρίας περιβεβλημένα από ίριδες, τουλίπες, υάκινθους, παιώνιες και κρίνους.
Η Pierozzi είναι καταγεγραμμένο ότι είχε την υποστήριξη της Μεγάλης Δούκισσας Vittoria dela Rovere που ήταν σπόνσορας γυναικών καλλιτεχνών. Εκτιμάται ότι η εν λόγω μινιατούρα προέρχεται από νωπογραφία του 14ου αιώνα στην Basilica della Santissima Annunziata, της οποίας ο σχεδιασμός ήταν υπό τον απόλυτο έλεγχο της οικογένειας των Μεδίκων και η οποία παρήγγειλε αντίγραφά της σε διάφορες μορφές.
Από βιογραφικό λεξικό φλωρεντινών καλλιτεχνών που συνέγραψε ο Filippo Baldinucci –δούλευε στην αυλή των Μεδίκων– γνωρίζουμε ότι η Pierozzi παντρεύτηκε τον ζωγράφο Michelangelo Corsi και εκπαιδεύτηκε από νεαρή ηλικία στη ζωγραφική από το θείο της. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι η Pierozzi ήταν η μία από τις δύο ζωγράφους που τον 17ο αιώνα έγιναν δεκτές στην Accademia del Disegno· η άλλη ήταν, βεβαίως, η Artemisia Gentileschi στην οποία τα τελευταία χρόνια έχουν αφιερωθεί μεγάλες εκθέσεις.
Το έργο αυτό είναι μια εξαιρετικής σπανιότητας ανακάλυψη του «πρώτου» πίνακα, αποκαλύπτοντας στον κόσμο για πρώτη φορά το ύφος της ζωγράφου. Είναι ενθαρρυντικό το ότι, όπως πληροφόρησε η γκαλερί, μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών συγκαταλέγονται μουσεία· η δημόσια έκθεση του έργου της Pierozzi, σε αντίθεση με την αφάνεια μιας ιδιωτικής συλλογής, επιτρέπει την εξέλιξη της ιστορίας της τέχνης.
Η έκθεση «Forbidden Fruit: Female Still Life» στην αίθουσα τέχνης Colnaghi του Λονδίνου ολοκληρώνεται στις 24 Ιουνίου.
Πηγή: https://www.cnn.gr/