Κύριε Γιώργο Γκιώνη Δήμαρχε Λουτρακίου,
κ. Φίλιππα Θυμή, Πρόεδρε του Δ. Σ.,
κυρία Μαρία Πρωτοπαππά επικεφαλή της μείζονος αντιπολίτευσης και της δημοτικής παράταξης “Δύναμη Δημιουργίας“
κ. Δημήτρη Βασιλείου, επικεφαλή της δημοτικής παράταξης, “Ώρα για Δράση“,
κ. Χρήστο Ασημακόπουλε, επικεφαλή της δημοτικής παράταξης "Λαϊκή Συσπείρωση"
*(η παρούσα, δεν αφορά τους κ. κ. Λογοθέτη και Ζερβό, που τον Αύγουστο του 2020, καταψήφισαν την συνέχιση των έργων του προαστιακού και απέδειξαν ότι δεν είναι προτεραιότητά τους η συγκοινωνιακή πρόοδος των δημοτών και των επισκεπτών του Λουτρακίου ).
Όπως γνωρίζετε, το εξελισσόμενο έργο, της μετατροπής, της μέχρι πρότινος μετρικής γραμμής Ισθμού-Λουτρακίου, σε ηλεκτροκίνητη γραμμή Διεθνούς Εύρους, που θα συνδεθεί με τον κόμβο της υπάρχουσας Σ.Γ.Υ.Τ. Αθηνών - Πατρών, στην περιοχή Παράδεισος - Φιλοθέη του Ισθμού, θα έχει τερματισμό /αφετηρία, την οδό Αιγαίου.
Η είσοδος/έξοδος των πολιτών, στην βέλτιστη απόληξη του εν θέματι έργου, εξασφαλίζεται από την κεφαλή των διδύμων αποβαθρών, πού βρίσκονται σε διάταξη "Π" και περιλαμβάνει σχεδιαστική πρόβλεψη, ακόμα και για ΑΜΕΑ ♿.
Η μέγιστη προσέγγιση του σύγχρονου τρένου στον κεντρικό πολεοδομικό ιστό του Λουτρακίου, όπως μακροσκοπικά καθίσταται προφανές, απαιτεί από τον Δήμο Λουτρακίου, ως πρώτη προτεραιότητα, την κατασκευή ενός έργου μικρής κλίμακας και προϋπολογισμού, μείζονος όμως σημασίας, για την βελτιστοποίηση της προσπελασιμότητας, του νέου τερματικού σταθμού του προαστιακού και την διασύνδεση του, με το εσωτερικό της πόλης και την παραλία.
Το οποίο θα λειτουργήσει εκτός των άλλων, ως το απόλυτο πολεοδομικό εργαλείο, για την οργάνωση και την τακτοποίηση του αστικού χώρου της οδού Κορίνθου, θεραπεύοντας μάλιστα, παθογένειες, όπως η οπτική ρύπανση ( βλέπε την κάκιστη κατάσταση που παρουσιάζει όλο το δάπεδο της συγκεκριμένης περιοχής) αλλά και η ανάρχη λειτουργία της.
Ακρογωνιαίος λίθος προς τον σκοπό αυτό, θα πρέπει να αποτελέσει (αφού πρωτίστως εξασφαλιστούν οι σχετικές άδειες από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ - ΓΑΙΟΣΕ) η επιμελής αναμόρφωση της εναπομείνασας μετρικής γραμμής, από την οδό Αιγαίου, μέχρι τον παραδοσιακό σιδηροδρομικό σταθμό, που βρίσκεται στην καρδιά της ιστορικής μας λουτρόπολης, ως ένας αποκλειστικός διάδρομος, ζωτικής σημασίας για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων δημοτών και επισκεπτών μας, που θα δίνει έμφαση, στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.Ένας κορμός, ο οποίος, συμπληρωματικά με τα οργανωμένα γειτονικά δημοτικά πάρκινγκ 🅿️ της οδό Αιγαίου, ( Οικονόμου & Λέσχη Αξιωματικών), την ρεμίζα των λεωφορείων του ΚΤΕΛ που θα μεταφερθεί στην περιοχή, αλλά και την πιάτσα ταξί που θα αναπτυχθεί σε παρακείμενο χώρο από την τερματική στάση της Αιγαίου, έχοντας πρότυπο, μεταξύ άλλων, τα εγχώρια αντίστοιχα παραδείγματα σε Βόλο και Θεσσαλονίκη (βλέπε επισυναπτόμενες φωτογραφίες) επιτάσσει, το ίχνος της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, που βρίσκεται εντός οικιστικού ιστού και εφάπτεται με την οδό Κορίνθου, να ανακατασκευαστεί με εγκιβωτισμό σε ειδικό τάπητα. Ο οποίος θα είναι εξοπλισμένος με διακοσμητικές πλακοστρώσεις με έντονα χρώματα, για την μεγαλύτερη δυνατή αναγνωρισιμότητα του, ούτως ώστε, να δημιουργηθεί ένας διάδρομος, τριπλής χρήσης για όλους τους πολίτες, ο οποίος θα λειτουργήσει ως συνδετήριος, μεταξύ τερματικού σταθμού προαστιακού και του κέντρου της πόλης.
Ο συγκλίνων από την Αιγαίου προς το κέντρο του Λουτρακίου διάδρομος, θα πρέπει για λόγους κοινωνικής ευθύνης και ευαισθησίας, να είναι εξοπλισμένος με :
I) Περιπατητικό διάδρομο, διασύνδεσης της τερματικής στάσης με το εσωτερικό του Λουτρακίου.
II) Ξεχωριστή λωρίδα κίνησης ατόμων με ειδικές ανάγκες♿ & γυναικών που μεταφέρουν πεζές τα νεογέννητα τους,🚺🚼 με το παιδικό καροτσάκι.
III) Με ειδική λωρίδα, όδευσης τυφλών σε δαπέδο από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο του τριπλού διαδρόμου, η οποία θα αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης.
Σημειωτέον, πως ολόκληρο το σώμα του εν λόγω έργου, θα πρέπει a preriori, να διαθέτει την ίδια υψομετρία που διαθέτει και σήμερα, ώστε να μην εμποδίζει την συναρμογή των εκατέρωθεν παράλληλων και διασταυρούμενων με τη γραμμή οδών και επιπλέον, να μπορεί εύκολα να συνδεθεί εγκάρσια - με την κατασκευή ανάλογων νησίδων για πεζούς - με τον παραλιακό πεζόδρομο, ο οποίος μάλιστα, στο εγγύς μέλλον, επίκειται να αναπλαστεί .
Με τον εργονομικό και υψηλής αισθητικής εγχείρημα αυτό, ο κόσμος θα διαχέεται άνετα, γρήγορα και αξιόπιστα, τόσο στην πόλη του Λουτρακίου, όσο και στην παραλία μας, συμβάλλοντας επί τα βελτίω, στην τόνωση της εμπορικής κίνησης και της αύξησης της αξίας γης και ακινήτων, ακολουθώντας πεδία εφαρμογής, από φωτεινά ευρωπαϊκά παραδείγματα, όπως λχ, τη παραλιακή ζώνη της Λα Κορούνια ή το βουλεβάρτο στο Μονπελιέ της Γαλλίας.
Σε ολόκληρη την εδαφική εξάπλωση και παρουσία του έργου, δέον είναι, να τοποθετηθούν, φωτιστικά σώματα, με ηλιακά πάνελ, τα οποία, όχι μόνο διαθέτουν πράσινο περιβαντολογικό αποτύπωμα, αλλά περαιτέρω, εκμηδενίζουν το κόστος φωτισμού, ενώ δεν χρήζουν και καμίας ανάγκης γεωλογικής εκσκαφής, για την τοποθέτηση καλωδίων.
Συμπληρωματικά με τα ανωτέρω, δέον είναι να διερευνηθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Λουτρακίου το αν μπορούν να δημιουργηθούν (σε επιλεγμένα σημεία της όδευσης του διαδρόμου) δενδροστοιχίες, 🌲που θα είναι εναρμονισμένες στο κλίμα της περιοχής μας, γεγονός, που θα αναδείξει με πιο εκτεταμένο τρόπο, το σύγχρονο ανθρωπογενές περιβάλλον της πόλης, συμπληρωματικά με την εξυπηρέτηση που θα επιφέρει ο διάδρομος, λειτουργώντας ως αναπόσπαστο κομμάτι της τερματικής στάσης του προαστιακού στην οδό Αιγαίου.
Επιπρόσθετα, η διατήρηση του ίχνους της κλασικής μετρικής γραμμής, θα συμβάλλει με ένταση, στην αισθητική αναβάθμιση του αστικού τοπίου του Λουτρακίου, φανερώνοντας πολιτισμό, αναδεικνύοντας και διατηρώντας παράλληλα και χωρίς καμία όχληση, την συγκοινωνιακή ιστορία του Λουτρακίου.
Ως ένα "αιμάτινο" μουσειακό σιδηροδρομικό εκθετήριο, το οποίο, ενταγμένο στις διαφημιστικές καμπάνιες του δήμου μας, θα αποτελέσει ακόμα ένα ισχυρό πόλο έλξης επισκεπτών, για τον θεματικό τουρισμό, όχι μόνο του Λουτρακίου, αλλά και ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής.
ΥΓ Ο γράφων θέτει εαυτόν και πάλι στην διάθεση του δήμου όσων αφορά τις σχετικές άδειες που θα πρέπει να εξασφαλιστούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ για το συγκεκριμένο εγχείρημα, όπως έγινε προ λίγων ετών με την απομάκρυνση των μεταλλικών κιγκλιδωμάτων που βρίσκονταν στην οδό Κορίνθου.