Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

(ΘΡΗΝΟΣ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΗ) ΤΟΥ ΜΑΡΙΟ ΒΙΡΤΣ!

Επιμέλεια: Πατέρας Τσαμπίκος Π. Πετρόπουλος


Οι θεοί εξετάζουνε της μοίρας μου το βάρος,
με κρεμάνε απ’ τον ορό,
όχι δίχως συμπάθεια.
«Γρήγορα θα γίνετε καλά και πάλι»,
λένε
κι εξαφανίζονται μες στην ανημποριά τους.
Είμαι άραγε πράγματι εγώ,
αυτός ο αδύνατος ο άντρας,
που παζαρεύει τώρα αξιοθρήνητος τον κάθε μήνα;
Τόσες φορές δοκίμασα τον θάνατο,
στα χαρτιά,
τόσες φορές πέθανα
μπροστά από κάμερες που γράφαν’
και δεν ήξερα
ότι την κόλαση θα τη βρω μπροστά μου.
Πιο μεγάλος απ’ τον πόνο είν’ ο φόβος,
πιο μεγάλη απ’ τον φόβο είν’ η ελπίδα.
«Θα παλέψω, δεν παραιτούμαι εγώ»,
λέω στους φίλους πού ’χουν την έννοια μου
και επαναλαμβάνομαι,
ένας πανικόβλητος παπαγάλος με τσακισμένα φτερά.
Στα όνειρά μου ο χρόνος σταματάει εντελώς,
μήτε μανιασμένος θόρυβος πια,
μήτε παρηγοριά,
ένα παιδί φωνάζει τ’ όνομά μου σιγανά
και να περάσω μου γνέφει στην άλλη πλευρά.

(Μετάφραση από τα Γερμανικά: Αλέξανδρος Κυπριώτης)



Πηγή: https://www.bibliotheque.gr/