Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

18 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ!

Ο Νέλσον Μαντέλα (18 Ιουλίου 1918 - 5 Δεκεμβρίου 2013), ήταν αγωνιστής του κινήματος κατά του Απαρτχάιντ,που αναπτύχθηκε στη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής. Ασχολήθηκε με την πολιτική και υπήρξε ο πρώτος έγχρωμος πρόεδρος της πατρίδας του.
Ο Νέλσον Μαντέλα πέρασε 29 χρόνια από τη ζωή του στις φυλακές της Νοτίου Αφρικής. Μέσα στο στενό κελί, δεκάδες βιβλία ήταν το στήριγμα του. Χρόνια αργότερα ανακαλύφθηκε ότι ένα ποίημα ήταν αυτό που κρατούσε τη φλόγα στη ψυχή του. Ένα ποίημα που έγινε μετά το Απαρτχάιντ, ο άτυπος ύμνος της νέας Νοτίου Αφρικής. Το ποίημα αυτό γράφτηκε από τον Άγγλο ποιητή Γουίλιαμ Χένλι το 1875 όταν ο ποιητή έχασε το ένα του πόδι μετά από χρόνιο πρόβλημα.

Ανίκητος (Invictus)

Πέρα από την νύχτα που με σκεπάζει,
κατάμαυρη απ΄ ακρη σε άκρη
ευχαριστώ τους θεούς όποιοι και να ‘ναι
για την ακατανίκητη ψυχή μου.

Κι αν έπεσα θύμα των περιστάσεων
ούτε δείλιασα ούτε έκλαψα γοερά.
Κάτω απ΄ τα χτυπήματα της τύχης
το κεφάλι μου είναι ματωμένο αλλά δεν προσκυνά.

Πέρα απ αυτό τον τόπο της οργής και των δακρύων
κι απ τη βαριά του σκιά
ακόμα κι απ την απειλή του χρόνου
είμαι και θα παραμείνω ατρόμητος.

Δεν έχει σημασία πόσο στενή είναι η πύλη
πόσο μεγάλο είναι το τίμημα
εγώ είμαι ο κυρίαρχος της μοίρας μου
εγώ είμαι ο καπετάνιος της ψυχής μου.

Πηγή: vimakritis.gr