Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ!

Σαν σήμερα 14 Μαρτίου1883 έφυγε από την ζωή ο κορυφαίος διανοητής του 19ου αιώνα Καρλ Μαρξ. Με ένα του ποίημα ας γνωρίσουμε την λυρική απόπειρα του Μάρξ να εκφράζει τα συναισθήματά του, μέσα από εικόνες και ρυθμό. Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην άλλη όψη του, αυτή του ρομαντικού και ερωτευμένου νέου.

ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Ποτέ μου δεν θα βρω λίγη γαλήνη
Κι αυτό είναι το μαρτύριό της Ψυχής μου,
Ποτέ δεν θα μπορέσω να ησυχάσω
Πρέπει να βασανίζομαι για πάντα.
Οι άλλοι νιώθουνε συχνά αλαζονεία
Κάθε που οι στιγμές κυλούν ειρηνικά,
Τον εαυτό τους ξέρουν να συγχαίρουν
Και να λένε ευχαριστώ στην προσευχή τους.
Έχω εμπλακεί σʼ ατέλειωτη διαμάχη,
Ατέλειωτος βρασμός ατέλειωτος εφιάλτης
Στη Ζωή μου δεν μπορώ να κρατηθώ,
Και στο ρυθμό της δε γίνεται να μπω.
Το νόημα τʼ Ουρανού θα καταλάβαινα
Κι ίσως στα χέρια κράταγα τον κόσμο,
Νομίζω, αν αγαπούσα κι αν μισούσα
Το άστρο μου θα έλαμπε πιο έντονα.
Μʼ όλα τα πράγματα θα πρέπει να παλέψω
Και μʼ όλες των Θεών τις ευλογίες,
Κι όλη τη γνώση μέσα μου θα έκλεινα,
Εξερευνώντας το Τραγούδι και την Τέχνη.
Τις λέξεις τότε θα κατάστρεφα για πάντα,
Καινούργιους κόσμους δεν θα έφτιαχνα μʼ αυτές,
Αφού δεν θα μπορούσαν νʼ ακούσουν τη φωνή μου,
Όταν σε δίνη μαγική θα έφευγαν βουβές.

Πηγή:`poiein.gr