Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

ΣΥΓΝΩΜΗ, ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΛΕΞΗ!

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Θεωρούμε πως η δύσκολη λέξη είναι η στιγμιοτύπωση, η τηλοψία, η ζείδωρος. Και όμως, η δυσκολότερη λέξη είναι «η συγγνώμη».
Η συγγνώμη είναι μία λέξη που όλοι λίγο πολύ πρέπει να εντάξουμε στη ζωή μας. Είναι η αναγνώριση του λάθους μας, το ταπείνωμα του εγωισμού μας, η αγάπη μας προς έναν άλλο άνθρωπο που υπερτερεί της δικής μας αδυναμίας να παραδεχθούμε την άσχημη συνέπεια μίας πράξης μας.
Είναι μία τόσο σημαντική λέξη, τόσο βαρυσήμαντη! Δηλώνει την ψυχική μας συντριβή από μία λανθασμένη πράξη μας, τη συνείδησή μας που μας βαραίνει απέναντι στον άνθρωπο που αδικήσαμε.
Είναι παράλληλα, μία πορεία προς την ψυχική απελευθέρωση, αποδέσμευση των συναισθηματικών μας βαρών και μία υγιής έκφραση της ανάγκης μας να επικοινωνήσουμε με τον άλλον. Γιατί αναλαμβάνουμε την ευθύνη της διόρθωσης του εαυτού μας και αυτό μας ανοίγει το πεδίο και το χώρο, ώστε να προσεγγίσουμε ειλικρινά και πραγματικά το έτερο πρόσωπο.
Η συγγνώμη δεν είναι μία λέξη η οποία λέγεται δίχως να έχουμε αντιληφθεί τι πραγματικά σημαίνει. Οι περισσότεροι ζητάνε συγγνώμη τυπικά, επειδή θέλουν απλώς να την πουν. Και τις περισσότερες φορές, μάλιστα, επαναλαμβάνουν την ίδια συμπεριφορά.
Συγγνώμη σημαίνει μετανοώ. Και η μετάνοια σημαίνει αλλαγή του νου, δηλαδή της συμπεριφοράς. Δε σημαίνει πως επιστρέφω στον πρότερο κακό μου εαυτό, αλλά πως με τη συγχώρεση του άλλου αλλάζω και μετουσιώνομαι σε κάτι καλύτερο.
Η συγγνώμη μου πρέπει να ειλικρινής. Διότι ως άνθρωπος είμαι επιρρεπής στο λάθος και την παράλειψη, αλλά έχω χρέος μέσα από τα λάθη και τα στραβοπατήματά μου να μαθαίνω.
Ζητώ συγγνώμη, όταν ουσιαστικά έχω αλλάξει. Και όταν η λέξη αυτή συνοδεύεται και από τις αντίστοιχες πράξεις μου.
Είναι μεγάλο μάθημα να αλλάζεις και να βρίσκεις τη δύναμη να απολογηθείς και να παραδεχτείς το λάθος σου. Οι άνθρωποι είμαστε βαθιά εγωιστές και χρειάζεται μεγάλη εσωτερική επεξεργασία, ώστε να παραδεχτούμε και σε εξωτερικό επίπεδο ότι δεν πράξαμε το σωστό.
Η συγγνώμη είναι μία από τις πολυτιμότερες λέξεις. Ας τη βάλουμε στη ζωή μας, θα την αλλάξει και θα την ανεβάσει σε ένα πιο αληθινό, αυτοθυσιαστικό, ανιδιοτελές επίπεδο.

Μαρία Σκαμπαρδώνη
Είμαι Δημοσιογράφος. Εκτός από το tempo.gr, αρθρογραφώ σε πολλά περιοδικά και blogs, όπως είναι ο Κλόουν, το e-Psychology και ο Λόγιος Ερμής.

Πηγή: https://www.tempo.gr/


Πηγή: https://www.tempo.gr/