ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ
Η ευφορία που επικρατεί σε επιχειρηματικούς κύκλους στην Ελλάδα μετά τις εκλογές αρχίζει να εξάγεται αλλά με αργούς ρυθμούς. Θα χρειασθεί όμως συστηματική και συντονισμένη προσπάθεια για να πεισθούν σοβαροί επενδυτές και funds να επενδύσουν στη χώρα μας.
Η Ελλάδα της κρίσης και της πτώχευσης είναι ακόμη ζωντανή στο υποσυνείδητο. Όταν ο Ελληνοαμερικανός CEO μιας μεγάλης πολυεθνικής αποφασίζει, για παράδειγμα, να επενδύσει ένα μικρό ποσό (για τα δεδομένα της εταιρείας του) στη χώρα μας, τα στελέχη του ακολουθούν μουρμουρίζοντας και με πολύ δισταγμό.
Όλοι καταλαβαίνουν πως η Ελλάδα είναι πια πολύ φθηνή σε αξίες και ότι διαθέτει απίστευτο ανθρώπινο δυναμικό. Αυτοί όμως που τολμούν, προς το παρόν, είναι funds που επενδύουν στον τουρισμό και στο real estate.
Η κυβέρνηση κάνει μια τεράστια προσπάθεια να αλλάξει το ελληνικό brand. Το μήνυμα είναι σωστό και καθαρό, από τον πρωθυπουργό έως τον Αδωνι και τον οικονομικό σύμβουλο του Μαξίμου. Μεγάλη όμως είναι και η δυσπιστία. Και αφορά κυρίως το αν θα προχωρήσουν γρήγορα εμβληματικές επενδύσεις και το κατά πόσον το ελληνικό κράτος θα αλλάξει θεαματικά και θα γίνει φιλικό απέναντι στον επενδυτή. Όσες δηλώσεις και να κάνουν Αμερικανοί ή Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, κανείς δεν ρισκάρει τα λεφτά του με βάση δηλώσεις πολιτικών. Ειδικά μάλιστα στην Ελλάδα, όπου έχασαν πολλά χρήματα έμπειροι επενδυτές το 2015.
Ο πρωθυπουργός πόνταρε πολύ σε ένα θετικό σοκ. Απέφυγε κάθε δυσάρεστο μέτρο στην αρχή και καλλιέργησε την εικόνα μιας κυβέρνησης που τολμάει και προχωράει συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια. Τώρα όμως μπαίνει στο ναρκοπέδιο της υλοποίησης. Δεν πρέπει να χάσει τη δυναμική των πρώτων μηνών, όπως συμβαίνει πάντοτε. Ο αγώνας με τη γραφειοκρατία, τα μικροσυμφέροντα, τους τρελούς νόμους, τα δικαστήρια και πολλά άλλα είναι εξοντωτικός. Οι πιο γενναίοι και αποφασισμένοι κουράζονται κάποια στιγμή και αποφασίζουν ό,τι και οι περισσότεροι πρωθυπουργοί, να επικεντρωθούν σε 2-3 μεγάλους στόχους και έργα και να αφήσουν τα υπόλοιπα για αργότερα.
Ο κ. Μητσοτάκης έχει απλώσει πολύ «τραχανά» και θέλει να τρέξει πολλά πράγματα ταυτόχρονα και πολύ γρήγορα. Καθώς θα μπαίνει ο χειμώνας, θα φανεί αν οι στόχοι του είναι υπερβολικά φιλόδοξοι για την ελληνική πραγματικότητα ή όχι.
Εντός και εκτός Ελλάδος όσοι σκέπτονται αν θα «αγοράσουν Ελλάδα» περιμένουν χειροπιαστά αποτελέσματα και γρήγορες νίκες. Κανένα brand δεν αλλάζει πειστικά αν η αλλαγή δεν στηρίζεται σε πραγματικά και απτά δεδομένα. Η μάχη με τον χρόνο έχει αρχίσει.
Πηγή:https://www.kathimerini.gr