Συντάκτης: Newsroom
Δεν έχει τέλος ο κατήφορος της Αττικής Οδού στην προσπάθεια στελεχών και εκπροσώπων της με ανακρίβειες, ψεύδη και διαρροές να αποποιηθεί των ευθυνών της για τον πρωτοφανή πολύωρο εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών και να παραπλανήσει την κοινή γνώμη, ενοχοποιώντας μάλιστα άλλοτε τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη και άλλο τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη.
Όπως αποδεικνύεται από επίσημα έγγραφα που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ επί ώρες η διοίκηση της «Αττική Οδός Α.Ε.» καθώς και της «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.». αγνοούσαν τις υποδείξεις της Τροχαίας να κλείσει τις εισόδους (διόδια), να μην επιτρέπει την είσοδο οχημάτων και να καθοδηγήσει με ασφάλεια τους οδηγούς άμεσα προς τις κοντινότερους εξόδους.
Πιο συγκεκριμένα, η τροχαία της Αττικής Οδού προειδοποιούσε από τις 10 το πρωί να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των βαρέων οχημάτων αλλά εισέπραττε την άρνηση, για να μην χαθούν τα έσοδα από τα υψηλά διόδια για φορτηγά, λεωφορεία και νταλίκες.
Ακόμα και όταν υπαναχώρησε στις πιέσεις της αστυνομίας που είχε ενημερωθεί από τα πληρώματα των περιπολικών και προχώρησε στην απαγόρευση κυκλοφορίας στις 2 το μεσημέρι, το έκανε… μόνο τα βαρέως τύπου οχήματα, αφήνοντας τα ιδιωτικά οχήματα να πληρώνουν το αντίτιμο των 2,80 ευρών και να συσσωρεύονται στις ουρές των ήδη εγκλωβισμένων οχημάτων. Απαράδεκτη πρακτική…
Όπως λέει όμως μία λαϊκή παροιμία «Το ψέμα όμως έχει κοντά πόδια» και η τροχαία έπραξε το καθήκον της, δεχόμενη τις πρώτες επιθέσεις υψηλόβαθμων στελεχών επειδή δεν έκοψε την κυκλοφορία και δεν εμπόδισε τα φορτηγά και τους οδηγούς χωρίς αλυσίδες να εισέλθουν στην Αττική Οδό, για να ακολουθήσουν οι αιχμές για τους ηρωϊκούς άνδρες της πολιτικής προστασίας (ανάμεσά τους και της πυροσβεστικής που έδιναν τιτάνια μάχη μέσα σε τούνελ και μισό μέτρο χιόνι) πριν ξεκινήσουν οι κατάπτυστες…διαρροές με το σενάριο περί εντολής Στυλιανίδη!
Γνωστή εταιρεία δημοσίων σχέσεων και…εκπρόσωποι της Αττικής Οδού διέρρεαν επί ώρες επιλεκτικά σε ρεπόρτερ, ιστοσελίδες και εκπροσώπους καναλιών ότι η εντολή να μην παρεμποδιστεί η κυκλοφορία των φορτηγών υπήρχε από την Κυριακή και υπεύθυνος ήταν ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο οποίος -σε αυτό το σενάριο νοσηρής επιστημονικής φαντασίας- φέρεται να έχει πει και την εξής φράση: «για να μην διακοπεί η τροφοδοσία των καταστημάτων της Αττικής»!
Σε non-paper που μοιράστηκε από…άγνωστο παραλήπτη υπήρχαν δύο φράσεις-κλειδιά που είναι κοινές σε πολλά δημοσιεύματα κατά του Στυλιανίδη: «Σύμφωνα με τη νομοθεσία, o παραχωρησιούχος δεν έχει δικαίωμα να απαγορεύσει την είσοδο οχημάτων στον οδικό άξονα, καθώς μία τέτοια απόφαση λαμβάνεται μόνο από την Πολιτική Προστασία» και το δήθεν σοβαρό συμπέρασμα:«η διοίκηση της Αττικής Οδού δεν μπορούσε να απαγορεύσει την κυκλοφορία των φορτηγών».
Όπως έλεγε παλαιότερα και η διάσημη χιουμοριστική εκπομπή «Ελληνοφρένεια» σχετικά με διαρροές, κύκλους και non-paper: ελπίζουμε να μην ξεχάστηκε «Το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών».
Ένα ακόμα έγγραφο (η σύμβαση παραχώρησης) αποδεικνύει ότι την αρμοδιότητα απαγόρευσης εισόδου, διακοπής της κυκλοφορίας ή υποχρεωτικής εξόδου έχει η διαχειρίστρια εταιρία της Αττικής Οδού, η οποία λαμβάνει την σχετική απόφαση (π.χ. την διακοπή της κυκλοφορίας) και στην συνέχεια ζητάει από την αστυνομία να επιβάλλει την τήρησή της η τροχαία. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από ότι συνέβη στην πραγματικότητα.
Φυσικά αργά χθες το βράδυ η Αττική Οδός εξέδωσε ανακοίνωση διάψευσης του ρεπορτάζ χωρίς όμως να αναφέρει λεπτομέρειες, κανάλι και φυσικά σχόλια επί των αποκαλυπτικών εγγράφων. «Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».
Μόνο που δεν είναι μία πληροφορία και δεν δυστυχώς υπάρχουν και…πολλά έγγραφα,τα οποία πλέον θα παραλάβει η Εισαγγελία Αθηνών. Κι ας βγάλει και νέα ανακοίνωση για τα έγγραφα αν είναι αυθεντικά ή πλαστά, αν τολμάει…
Σε άλλες περιπτώσεις θα ταίριαζε πλήρως η αρχαιοελληνική φράση: «Αιδώς Αργείοι».
Αλλά αυτά μπροστά στις εισπράξεις των διοδίων κάτι τέτοια για τους εκλεκτούς της Αττικής Οδού είναι…απλές οδοντόκρεμες, όπως έλεγε και μια παλιά διαφήμιση.
Την «σκληρή αλήθεια» για την Αττική Οδό χωρίς τις γνωστές…αγιογραφίες και τα εγκωμιαστικά σχόλια αποκάλυψε χθες το βράδυ ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας στο κεντρικό τηλεοπτικό δελτίο μεγάλο καναλιού. Αρχικά επισήμανε πως έγιναν τραγικά «λάθη» (ως εγκληματικά) στη διαχείριση της κακοκαιρίας «Ελπίδα» στην Αττική Οδό, ενώ εκτίμησε πως υπήρξε «παταγώδης αποτυχία» στον επιχειρησιακό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των συνθηκών που δημιουργήθηκαν.
«Όλα αυτά δεν οφείλονται στην κλιματική κρίση αλλά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό που δεν λειτούργησε. Σε αυτό συνέβαλαν (και) τεράστια επιχειρησιακά λάθη» είπε χαρακτηριστικά. Και το ερώτημα είναι υπήρχε εξαρχής ένας σοβαρός ολοκληρωμένος σχεδιασμός ή υιοθετήθηκε η γνωστή…μέθοδος του αυτοσχεδιασμού;
Δυστυχώς, για την διοίκηση της Αττικής Οδού ΑΕ ο Δρ. Λέκκας υπογράμμισε και κάτι ακόμα πιο σοβαρό: πως ο πολυδιαφημισμένος κλειστός δρόμος ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θεωρείται υπόδειγμα τα τελευταία 17 χρόνια, επί της ουσίας (και βάση όλα τα περιστατικά σε σοβαρά φαινόμενα κακοκαιρίας από έντονες βροχοπτώσεις και καταιγίδες μέχρι την «Μήδεια» και την «Ελπίδα») είναι «ο πιο επικίνδυνος δρόμος της χώρας» και μία «παγίδα δίχως διεξόδους διαφυγής» σε περιπτώσεις κινδύνου για τους οδηγούς και επιβάτες.
«Αντί η Αττική Οδός να είναι μια έξοδος διαφυγής, οδηγηθήκαμε να είναι μια οδός εγκλωβισμού» είπε χαρακτηριστικά και υπέδειξε σημεία όπου οι έξοδοι κινδύνου είναι κλειστές πόρτες, δεν οδηγούν πουθενά ή δεν είναι προσβάσιμες (εκτός σε όσους διαθέτουν…υπερφυσικές δυνάμεις). Και όλα αυτά οφείλονται σε κατασκευαστικά λάθη, παραλείψεις και έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού. Απλά πράγματα…
Στα υπόλοιπα επιχειρηματικά θέματα, για να αλλάξουμε και λίγο κλίμα… Μέσα σε 6 ημέρες το ποσοστό της κυπριακής εταιρείας Cryred Investments (του Σπύρου Θεοδωρόπουλου) στην εισηγμένη αλλαντοβιομηχανία «Νίκας» ανέβηκε στο 98,83% καθώς είναι σε εξέλιξη η υποχρεωτική δημόσια πρόταση για τις μετοχές που αντιστοιχούν στο 4,95% του συνολικού καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου με τιμή 1,24 ευρώ ανά μετοχή.
Την ημέρα έναρξης της διαδικασίας δημόσιας πρότασης (21/1) η Cryred Investments κατείχε περίπου το 95,05% των μετοχών της «Νίκας» και όπως λένε οι περισσότεροι χρηματιστές είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ολοκληρωθεί η απόκτηση του 100% με επιτυχία ως τα μέσα τις επόμενες εβδομάδας.
Και κάτι…πικάντικο για το σημερινό φινάλε. Μετά τα γλαφυρά και αναλυτικά υπομνήματα που υπέβαλλαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το ολλανδικό επενδυτικό σχήμα Reggeborgh Invest και το βελγικό (ολλανδικών συμφερόντων) fund Atlas BV με τις απαντήσεις σχετικά με τις ενδείξεις συντονισμένων πρακτικών και ενεργειών χωρίς την απαραίτητη κοινοποίηση στο ευρύτερο επενδυτικό κοινό και την άσκηση διοικητικού ελέγχου στην Ελλάκτωρ με πιθανή παραβίαση των κανονισμών περί δημόσιας προσφοράς, οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι υπήρξε αφθονία νομικού πλουραλισμού αλλά με…δημιουργικές ασάφειες.
Κάποιες εξ αυτών ακούγεται όμως πως προκάλεσαν εύλογες απορίες στα μέλη της διοίκησης της εποπτικής αρχής και ζητήθηκαν διευκρινίσεις. Για την ακρίβεια, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έθεσε μία ιδιαίτερα σημαντική και εξειδικευμένη ερώτηση στους δύο μετόχους της Ελλάκτωρ και ζητήθηκε μία πλήρη και ολοκληρωμένη -κυρίως σοβαρή και στοιχειοθετημένη απάντηση- με προθεσμία μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Και αυτή την φορά τα πράγματα φαίνεται να είναι δύσκολα…και στενάχωρα.
Στην χρηματιστηριακή αγορά ακούγεται πως η διευκρινιστική ερώτηση στο «ντουέτο» των επενδυτών/μετόχων της Ελλάκτωρ είναι λίγο…παγίδα. Βλέπεται σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχει η δυνατότητα απάντησης τύπου «λίγο έγκυος». Είτε είσαι, είτε δεν είσαι. Και όποιος κατάλαβε…
Πηγή: https://emea.gr/