Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

ΠΟΙΗΣΗ: ''ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ-NICHITA STANESCU''!

Γράφει η Άντζελα Μπράτσου //


Κάλαντα της καρδιάς – Nichita Stănescu

Θα τραγουδήσω ευχές με την καρδιά μου
περπατώντας μες στο χιόνι,
το χέρι μου σε πέντε γωνίες, σαν αστέρι,
αρχίζει λέξεις να αναγγέλλει.

Το μπράτσο μου, ουρά κομήτη.
Στερέωμα – ο ώμος και το στήθος μου.
Η κρυφή τους ζέστη
γαλάζιο λάμπει του παγετού.

Να είστε γαλήνιοι, να ‘χετε χιονόλευκη ειρήνη
κάτω απ’ το στολισμένο πράσινο δένδρο.
Τα μάτια μου, δύο βέργες μες σ’ένα περιδέραιο
Στολίζουν την ώρα και τη στιγμή.

Ave, Χαίρετε, άνδρες, γυναίκες,
η καρδιά μου σας χαιρετάει
χιονίζει πάνω από δευτερόλεπτα, από ώρες,
με ασημί και βουβό χιόνι.

Ντινγκ-ντανγκ, μόνο η καρδιά, ντινγκ-ντανγκ μόνο εκείνη
χτυπά στα τραπέζια σας,
Απόψε υπάρχει μονάχα ένα αστέρι
και αμέτρητους γαλάζιους ουρανούς.

Colindă de inimă – Nichita Stănescu

Voi colinda cu inima mea
mergând prin zapadă,
mâna mea în cinci colțuri ca o stea
începe cuvinte să vadă.

Brațul meu, o coadă de cometă;
umărul și pieptul meu – cer.
Căldura lor secretă
lucește albastru de ger.

Să fiți liniștiți, să aveți parte de liniște albă
sub cetina verde împodobită.
Ochii mei, două vergele-ntr-o salbă,
împodobesc ora, clipita.

Ave vouă, bărbaților, femeilor,
inima mea vă salută,
ninge deasupra secundelor, orelor,
cu zăpadă argintie și mută.

Ding-dang, numai inima, ding-dang numai ea
bate la mesele voastre,
în noaptea aceasta e-o singură stea
și-o nenumărare de ceruri albastre.

Πηγή: https://www.fractalart.gr/