Γιατί τρέχουμε στα καταστήματα με τέτοια αποφασιστικότητα μόλις έχουμε χρήματα στο πορτοφόλι μας; Με κάθε νέα αγορά αισθανόμαστε λίγο πιο ευτυχισμένοι, αλλά λίγες μέρες αργότερα αυτή η ικανοποίηση πηγαίνει περίπατο.
Εμείς αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα αυτό μία για πάντα και να καταλάβουμε πώς μπορούμε όλοι να βρούμε την αληθινή ευτυχία.
Αποδεικνύεται ότι το κύριο εμπόδιο στην ευτυχία είναι η προσαρμογή. Μόλις κάτι που έχουμε αγοράσει γίνει συνηθισμένο και δεδομένο, το επίπεδο ικανοποίησης που αισθανόμαστε μειώνεται και είμαστε αναγκασμένοι να ψάξουμε για την επόμενη αγορά. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.
Ωστόσο, η έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Cornell βρήκε έναν τρόπο να σπάσει αυτόν τον επιζήμιο κύκλο. Ο καθηγητής ψυχολογίας Thomas Gilovich έχει αποδείξει ότι έχουμε την ίδια αύξηση στην ευτυχία όταν αγοράζουμε κάτι που θέλουμε και όταν ταξιδεύουμε. Αλλά – και εδώ είναι το πιο σημαντικό σημείο – η ποσότητα ευτυχίας που αποκομίζουμε από την αγορά μας πέφτει με την πάροδο του χρόνου, ενώ οι αναμνήσεις από την ταξιδιωτική μας εμπειρία συνεχίζουν να μας παρέχουν ορμόνες ευτυχίας για πολύ περισσότερο.
Πηγαίνοντας σε διάφορα είδη ασυνήθιστων εκδηλώσεων, σε εκδρομές, η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, ακόμη και τα εξτρίμ σπορτς – όλα αυτά είναι μια ιδανική πηγή ευτυχίας για καθέναν από εμάς. Μια νέα συσκευή ή ακόμα και ένα νέο αυτοκίνητο θα γίνει τελικά απλώς ένα ακόμη συνηθισμένο αντικείμενο που έχουμε στην κατοχή μας. Κάθε νέα ανάμνηση, από την άλλη πλευρά, γίνεται μια πραγματική πηγή χαράς που μας συνοδεύει σε όλη μας τη ζωή.
Πηγή:newside.gr