Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

ΟΛΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΟΥΝ ΣΕ ΜΑΣ!

«Λίγο από το άρωμα μένει στο χέρι που δίνει τα λουλούδια» – κινέζικη παροιμία

Λάμπει μέσα μου εκείνο που αγνοώ...
Από παιδί θυμάμαι να με πληγώνει η σκληρότητα και η αδικία, όπως την αντιλαμβανόμουν ανάλογα με την ηλικία μου. Αναρωτιόμουν συχνά – όπως καλή ώρα αναρωτιούνται τώρα τα δικά μου παιδιά – μήπως το να λειτουργείς με ευγένεια, ευθύτητα και καλοσύνη είναι απλά μια ανοησία…
Γιατί να είσαι γενναιόδωρος σ΄έναν κόσμο τσιγκουνιάς; Γιατί να είσαι «καλός» μέσα στη ζούγκλα της σύγχρονης ζωής; Γιατί να επικαλείσαι την ειλικρίνεια όταν είναι μόδα η υποκρισία και τα κατά συνθήκη ψεύδη;
Όλα αυτά φαίνονται απλοϊκά και κλισέ, μάλλον ξεπερασμένα και «ηθικοπλαστικά»… Για μένα όμως είναι κρίσιμα θέματα στα οποία κάθε άνθρωπος καλείται κάποια στιγμή στη ζωή του να πάρει συνειδητά θέση. Ισως η ανάγκη αυτή να είναι πιο επιτακτική σήμερα, σε μια εποχή που έχουν πέσει οι μάσκες και έχει αποκαλυφθεί η πνευματική γύμνια ενός τρόπου ζωής που ισοπεδώνει την αξιοπρέπεια και το σεβασμό και απογειώνει το χρήμα, την εξουσία, την αδιαφορία.
Αθωότητα και ζωντάνια. Μπορεί να κρατήσει για πάντα;
Κάποια στιγμή λοιπόν, σαν παιδί ρωτούσα – με τον τρόπο μου – και ξαναρωτούσα τη μάνα μου, για να πάρω κάποιες απαντήσεις. Και εκεί, κάποια στιγμή, η μάνα είπε αυτό που «κλείδωσε» μέσα μου γιατί μου έδωσε τη συγκεκριμένη στιγμή την απάντηση που χρειαζόμουν για να κάνω την επιλογή μου: «Ο,τι σπείρεις θα θερίσεις. Ο,τι κάνεις θα γυρίσει κάποια στιγμή πίσω σε σένα. Αν φέρεσαι με σεβασμό σε σένα και στους άλλους, θα σου φερθούν με σεβασμό. Αν είσαι άδικη και σκληρή, θα δεχτείς κάποια στιγμή ανάλογη συμπεριφορά… Η ζωή επιστρέφει ό,τι στέλνεις προς τα έξω. Κάπως έτσι…»
Αυτό ήταν, ηρέμησα! Εκτοτε αυτή είναι η στάση μου στα πράγματα, και δεν το έχω ποτέ μετανιώσει Και αυτό τον βασικό «νόμο» της ζωής προσπαθώ να εξηγήσω στα παιδιά μου, αξιοποιώντας όλες τις πηγές που έχω στη διάθεσή μου:
Ο,τι σπέρνουμε με καλοσύνη
επιστρέφει σαν σοδειά εκπλήξεων.
Τα δώρα που στέλνουμε
επιστρέφουν σε μας
με διαφορετικό περιτύλιγμα.
Σκιές αρνητικότητας
σκορπισμένες στον κόσμο
επιστρέφουν στον αποστολέα τους.
Οι καλές πράξεις
και οι αρετές
είναι σπόροι που πολλαπλασιάζονται.
Φυτεύουμε ένα βλαστάρι
και αποκομίζουμε ένα δάσος ευγνωμοσύνης.
Η πιο απλή γενναιόδωρη πράξη
ευλογεί αυτόν που την κάνει,
αλλά αν δίνουμε για να πάρουμε,οι ελπίδες μας συντρίβονται
στις ακτές της προσκόλλησης.
Δίνε λοιπόν
το καλύτερο που μπορείς
για χάρη της ίδιας της προσφοράς
και τότε το καλύτερο
θα επιστρέψει σε σένα…
Ο,τι σπείρεις (και φροντίσεις) θα θερίσεις...

Πηγή ποιήματος: Dan Millman, Living on purpose. Straight answers to universal questions (New world library, 2000). Στα ελληνικά: Ποιος είναι ο σκοπός σου, σε μετάφραση Ρένας Καρακατσάνη, από τις εκδόσεις “Δυναμική της επιτυχίας”.

Πηγή: https://newagemama.com