Ήταν τόσο πολλοί που δεν κατάφεραν να χωρέσουν στο κοίλον του, με αποτέλεσμα να παρακολουθήσουν την παράσταση σκαρφαλωμένοι στις πλαγιές
Ήταν Ιούνιος του 1956 και τα Επιδαύρια ήταν μόλις δύο ετών (θεσμοθετήθηκαν το 1954), όταν πάνω από δεκαέξι χιλιάδες κόσμος συνέρρευσε στο φημισμένο Θέατρο του Πολυκλείτου, για να παρακολουθήσει την παράσταση της "Αντιγόνης (441 π.Χ) του Σοφοκλή.
Μια παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία του Αλέξη Μινωτή, με τη νεαρή και πολλά υποσχόμενη Άννα Συνοδινού στον ομώνυμο ρόλο, με τον οποίο καθιερώθηκε, και την Αντιγόνη Βαλάκου στο ρόλο της Ισμήνης.
Κοσμοσυρροή και αδιαχώρητο στο θέατρο της Επιδαύρου! Οι θεατές κρέμονταν σαν τσαμπιά! Ήταν τόσο πολλοί που δεν κατάφεραν να χωρέσουν στο κοίλον του, με αποτέλεσμα να παρακολουθήσουν την παράσταση σκαρφαλωμένοι στις πλαγιές.
Ήταν τότε, που η εφημερίδα "Καθημερινή" σε άρθρο της 10ης Ιουλίου έγραψε:
"Περί την 7ην εσπερινήν, το θέατρο ήταν ασφυκτικώς πλήρες. Εις μιαν στιγμήν θεαταί του άνω διαζώματος ανεξελέγκτως εισώρμησαν και διασπάσαντες την ζώνη της Χωροφυλακής, κατέλαβον θέσεις στο κάτω διάζωμα, προοριζομένας δια θεατάς που είχαν πληρώσει εισιτήριο 100, 60 και 40 δραχμών, πολλοί των οποίων κατόπιν τούτου έμειναν άνευ θέσεως, όρθιοι εντός του θεάτρου, αναγκασθέντες εν τέλει να καθήσουν κατά γης".
Ήταν τότε που ο Δημήτρης Ψαθάς είχε γράψει: "Δεν έγινε για τους άσσους του ποδοσφαίρου. Έγινε για τον Σοφοκλή. Κι αυτό -διάβολε - έχει κάποια σημασία"...
Η Επίδαυρος στο απόγειο της δόξας της! Μια μεγάλη στιγμή για το αρχαίο θέατρο και για τη νεαρή, πλην όμως δυναμική και αταλάντευτη ηρωίδα του Σοφοκλή!
Μια έκφραση της δίψας του κοινού για την αρχαία τραγωδία, σε καιρούς δύσκολους: στα μέσα της πρώτης μεταπολεμικής δεκαετίας, όταν μάλιστα η πλειονότητα των Ελλήνων δεν διέθετε ιδιωτικό μέσο μεταφοράς και η απόσταση Αθήνα- Επίδαυρος ήταν τέσσερες ώρες...
Ποια σχέση μπορεί να έχει το sold-out του τότε με τα "τηλεοπτικής διανομής" και αισθητικής Δελφιναρίου (στις κωμωδίες τουλάχιστον) sold-out του σήμερα;;
Φωτογραφία: Δημήτρης Χαρισιάδης
Φωτογραφικά Αρχεία Μουσείου Μπενάκη .
κείμενο Χριστίνα Κόκκοτα xristina kokkota
Πηγή: https://sinidisi.gr/epidavros-kapote-sold-out/#goog_rewarded