Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ / ΓΙΑΤΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΙΣΕΙ ΤΑ ΤΡΕΝΑ!

Τρένο (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Tvxs Newsroom

Δεν είναι μόνο ότι συγκαλύπτει το έγκλημα και τους ενόχους. Στα δύο χρόνια που πέρασαν από το δυστύχημα των Τεμπών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορούσε να ελαφρύνει τη θέση της με μια κίνηση: βελτιώνοντας το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μεγιστοποιώντας τα μέτρα ασφαλείας, κάνοντας τα τρένα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς προσιτά στους πολίτες. Έκανε τα ακριβώς αντίθετα.
Την Τρίτη (11/2) κοντά στο Πολύκαστρο εκτροχιάστηκε εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Γευγελή – Θεσσαλονίκη, λόγω προβλήματος στη σιδηροδρομική γραμμή. Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι «συνεργάζεται άμεσα με τις αρμόδιες αρχές για τη διερεύνηση των αιτίων του εκτροχιασμού». Φέξε μου και γλίστρησα.


Προχθές οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ κατήγγειλαν την εγκατάλειψη του στόλου, τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά φωτιάς και, πιο πρόσφατα, το άνοιγμα θυρών συρμού εν κινήσει.
Το έγγραφο- εξώδικο των εργαζόμενων αποκαλύπτει ότι οι επιβάτες του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τρένα 42 ετών, στα οποία οι θύρες μπορούν να ανοίξουν απροειδοποίητα κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Η Γραμμή 1, την οποία χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια πολίτες και επισκέπτες της Αθήνας, λειτουργεί με συρμούς που έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο ασφαλούς λειτουργίας.


Η πρόσβαση στον σιδηρόδρομο και τα συναφή επίγεια μέσα μαζικής μεταφοράς είναι κοινωνικό, ταξικό θέμα. Εξασφαλίζει φθηνότερη πρόσβαση στους ασθενέστερους πολίτες που δεν έχουν αυτοκίνητο ή δεν τους περισσεύουν χρήματα για βενζίνη και παρκάρισμα. Η εξάπλωση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι δηλαδή και ένδειξη κοινωνικού εκδημοκρατισμού.
Αλλά ο κ. Μητσοτάκης και οι υπουργοί του είναι αμφίβολο αν έχουν μπει μια φορά στη ζωή τους στο τρένο ή το μετρό, εκτός αν πρόκειται για τίποτα εγκαίνια με τηλεοπτικές κάμερες. Όπως ο κ. Μητσοτάκης που ταξίδεψε πρόσφατα περιχαρής στο μετρό της Θεσσαλονίκης: την επομένη μέρα άρχισαν να στάζουν οι στέγες, να παρουσιάζονται βλάβες και να κάνουν ουρές οι πολίτες για να βγάλουν εισιτήριο.


Τα πολιτικά προβλήματα από την τραγωδία των Τεμπών ενίσχυσαν την αποστροφή της ΝΔ για τον σιδηρόδρομο. Η έμφυτη αγάπη για το αυτοκίνητο και τις λιμουζίνες αναβαθμίστηκε σε φλογερό έρωτα.
Αντί να επενδύσει μεγάλα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, στον Ηλεκτρικό της Αθήνας ή το Μετρό, ο κ. Μητσοτάκης ενίσχυσε φιλικές εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με ευνοϊκά δάνεια από το Ταμείο!! Θα σου δείξω εγώ, παλιοτρένο..
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου είναι όμως δείγμα και της ανάπτυξης ή της υπανάπτυξης μίας χώρας. Ένα καλό δίκτυο εξασφαλίζει τη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, τη σύνδεση με τις άλλες χώρες και βοηθάει την οικονομική της ανάπτυξη.
Η σιδηροδρομική γραμμή στο Πολύκαστρο, όπου εκτροχιάστηκε το εμπορικό τρένο, εξυπηρετούσε διεθνή δρομολόγια μέσω Βόρειας Μακεδονίας. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, θα παραμείνει κλειστή για περίπου δύο μήνες έως την αποκατάστασή της. Στο μεταξύ, οι διεθνείς μετακινήσεις θα πραγματοποιούνται μέσω Βουλγαρίας. Εννοείται οδικώς.

Πηγή: https://tvxs.gr/apopseis/i-apopsi-mas/i-apopsi-mas-giati-i-kyvernisi-misei-ta-trena/