Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

ΕΡΓΑΣΙΑ VS. ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΑ;

Βρείτε την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στη εργασία και την προσωπική σας ζωή και ζήστε μια πιο υγιή καθημερινότητα.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΑΚΑ


Στον γρήγορα εξελισσόμενο κόσμο μας, η ιδέα της ισορροπίας ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική ζωή είναι ένα «καυτό» θέμα.
Από τη μία, θέλουμε να έχουμε αρκετό χρόνο για να εκπληρώσουμε τα επαγγελματικά μας καθήκοντα, και από την άλλη θέλουμε να απολαύσουμε την προσωπική μας ζωή, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου με την οικογένεια και τους φίλους, την άσκηση, τα χόμπι και φυσικά τη φροντίδα της σωματικής και ψυχικής μας ευεξίας.
Είναι, όμως, πραγματικά εφικτή αυτή η τέλεια κατάσταση; Ας δούμε παρακάτω αν είναι δυνατόν να τα έχουμε πραγματικά όλα under control και πώς.
Αρχικά, ο όρος «ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1980, όταν οι εργαζόμενοι άρχισαν να αναζητούν έναν καλύτερο τρόπο διαχείρισης του χρόνου και της ενέργειάς τους.
Η βασική ιδέα ήταν να δημιουργηθεί μια ισορροπία όπου ούτε η δουλειά ούτε η προσωπική ζωή θα παραμελούνταν και κέρδισε ιδιαίτερη δημοτικότητα όταν οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν τις αρνητικές επιπτώσεις που είχαν στη ζωή τους οι πολλές ώρες εργασίας, όπως το άγχος, η εξουθένωση και η επιδείνωση των σχέσεών τους.

Πώς θα βρείτε την ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την προσωπική ζωή

Αν και η επίτευξη της τέλειας ισορροπίας μπορεί να φαντάζει άπιαστο όνειρο, υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές που βοηθούν σε μια αρμονική ενοποίηση της εργασίας και της προσωπικής ζωής:
  • Θέστε όρια: Καθορίστε ξεκάθαρα τις ώρες εργασίας σας και τηρήστε τις. Επικοινωνήστε αυτά τα όρια στους συναδέλφους σας. Όταν τελειώσει ο χρόνος εργασίας σας, αποφύγετε να ελέγχετε τα emails σας ή να λαμβάνετε κλήσεις που σχετίζονται με τη δουλειά.
  • Δώστε προτεραιότητα στις εργασίες της ημέρας: Εστιάστε πρώτα στην ολοκλήρωση των πιο σημαντικών tasks. Κάντε λίστες ή χρησιμοποιήστε σχετικά apps στο κινητό, για να οργανώσετε τη μέρα σας. Θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τέλεια τον χρόνο σας και να μειώσετε το άγχος.
  • Μάθετε να λέτε όχι: Είναι εντάξει να λέτε «όχι» σε πρόσθετες εργασιακές ή κοινωνικές δεσμεύσεις εάν το πρόγραμμά σας είναι ήδη φορτωμένο. Κατανοήστε τα όριά σας και μην πιέζετε τον εαυτό σας.
  • Κάντε διαλείμματα: Τα τακτικά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της δουλειάς σας μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγικότητα και να μειώσουν το στρες. Απομακρυνθείτε για λίγο από το γραφείο σας, κάντε μια βόλτα, λίγο stretching ή διαλογισμό.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας: Αφιερώστε χρόνο για δραστηριότητες που σας αναζωογονούν, όπως άσκηση, χόμπι ή περάστε ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Δώστε προτεραιότητα στη σωματική και ψυχική σας υγεία.
  • Αναζητήστε υποστήριξη: Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια όταν τη χρειαστείτε. Αναθέστε καθήκοντα σε άλλους όταν δεν μπορείτε να τα φέρετε εις πέρας ή ζητήστε την υποστήριξη των φίλων και συγγενών. Το να μοιράζεστε τα «βάρη» σας μπορεί να ελαφρύνει το «φορτίο».
Στο τέλος της μέρας, να έχετε υπόψη πως ο σκοπός είναι να βρείτε μια ισορροπία που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες.
Θέτοντας όρια, δίνοντας προτεραιότητα στις καθημερινές δουλειές σας, φροντίζοντας τον εαυτό σας σωματικά και ψυχικά και αναζητώντας υποστήριξη από τα αγαπημένα σας πρόσωπα, τελικά θα καταφέρετε να είστε σωστοί απέναντι στη δουλειά σας, αλλά και στους δικούς σας ανθρώπους.

Πηγή: https://www.vita.gr/2024/06/17/psixologia/ergasia-vs-prosopiki-zoi-mporoume-na-ta-exoume-ola/